Новини

Новини /
на головну мапа сайту контакти

Підведемо підсумки




 Другий тиждень декади розпочався із наочно-демонстративної експозиції присвяченої великому митцю, філософу, винахіднику Леонардо да Вінчі. Тема була обрана не випадково. Адже в травні 2013 року, в Києві проходила виставка, яка присвячена винаходам великого художника.  

Ось уже майже п'ять століть незмінний інтерес серед учених викликає спадщина Леонардо да Вінчі. Сьогодні він відомий в першу чергу як художник, чиї полотна прикрашають найвідоміші музеї світу. Загадка посмішки Мони Лізи й досі спонукає до виникнення з десяток самих божевільних теорій, але і не тільки це, а ще й той факт, що на знаменитій фресці Леонардо да Вінчі "Таємна вечеря" дослідники бачать пророцтво кінця світу. Однак Леонардо був і не менш талановитим винахідником, який відкрив для людства новий етап розвитку. 

Саме з цих слів розпочався пізнавально-розважальний захід «Невідомий Леонардо». Ліцеїсти мали змогу дізнатися про те, якою творчою, талановитою людиною був Леонардо.  




Італійський митець, скульптор, архітектор, інженер, технік, учений, математик, анатом, ботанік, музикант, філософ епохи Високого Відродження - яскравий представник типу «універсальної людини». Такою багатогранною особистістю увійде Леонардо в пам'ять дітей. Ведучі заходу не лише дивували біографічними фактами з життя митця, але й розважали присутніх математично-пізнавальними завданнями серед яких було, наприклад таке: «Чи знаєте Ви, що ступня людини складає 1/7 частину її зросту. Підрахуйте який повинен бути у вас зріст, якщо ваша стопа дорівнює 23 см, 25 см, 27 см. Скільки повинна дорівнювати стопа баскетболіста при зрості 2,15 м – (30,7 см)». Або таке: «Підрахуйте будь ласка скільки років тому народився Леонардо, якщо 1452 є роком його народження. А скільки вам буде років, коли в Італії будуть відзначати 600 річчя з дня народження художника». Або таке: « Леонардо да Вінчі був лівшею і писав "дзеркально" - тобто справа наліво. Спробуйте прочитати слова художника.

Техтей Дмитро, ліцеїст 12 групи через дзеркало все ж таки зумів прочитати вислів. За ним спостерігало з завмиранням 30 пар очей. І не без допомоги Тетяни Василівни цей бар’єр було подолано. Жваво, ритмічно з відчуттям такту, той же Техтей Дмитро разом з Монікою Добровольською з 13 групи під музику та команди вчителя, за допомогою рук показували геометричні фігури (квадрат, трикутник, коло, пряму та параболу). 

Фінальним акордом свята був тест на знання творчості, діяльності Леонардо да Вінчі, який з легкістю провела Тетяна Василівна. Діти викрикували та ображалися, що право першому відповісти належало не їм. Але все закінчилося мирно. Найактивніші учасники отримали призи. І всі з задоволенням розійшлися на наступний урок. 

   Другий день тижня був присвячений прекрасному – квітам. Квіти увійшли в наше життя і стали невід’ємною частиною його, вони формують позитивні емоції, наповнюють радістю, дарують здоров’я та гармонію, розмовляючи без слів про саме головне та важливе, застосовуючи мову математики.  

Квіти, квіти... Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі...
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі.
 

 Урок геометрі, перетворився на урок квіткової геометрії. На якому, мова йшла не про звичні квадрати, кола, трикутники, а про їх застосування при створенні квіткових композицій. На початку уроку, кожен поставив собі запитання,який зв'язок між математикою та квітами? Виявляється ще давним-давно в стародавньому Китаї та Японії зародилося мистецтво створення квіткових композицій, яке називається екібана. Виявляється, що квіти завдяки екібанам почали говорити мовою геометрії. Люди, займаються створенням букетів в сучасному світі називаються флористами. 

Гостями уроку були люди, професія яких зобов’язує створювати хороший настрій та дарувати людям свято. Ними були Світлана Іванівна та Оксана Анатоліївна. Світлана Іванівна повідала ліцеїстам 11 та 13 груп теоретичні основи, які використовуються при створенні композицій, а Оксана Анатоліївна показала наглядно, як робити букети. На наших очах квіти, які безмовно лежали на столі перетворилися у дивовижні букети. Діти цікавилися квітами, ставили запитання.  

 разделитель

 В третій день декади ліцеїсти ІУ курсу взяли участь у вікторині з астрономії «Чи знаєш ти космос?». Найактивнішими учасниками вікторини були Сіромаха В., Стефанчук Л., Коляда Д., Нігунь К., Марченко О. . Після проведення вікторини ліцеїсти переглянули фільм «Загадковий всесвіт» про К. Е. Ціолковського.

  В четвертий день другого тижня декади для ліцеїстів І курсу було проведено кінолекторій «Великі мрійники» під час якого ліцеїсти ознайомилися із життям, творчістю та винаходами великого Леонардо да Вінчі. 

 В день святого Валентина, який і завершив декаду ліцеїсти мали змогу виготовити святкові бонбоньєрки у формі сердечка. 






КОЛІФКС 2007.
Всі права застережено.