Заряджаймо творчою енергією один одного!
| Корнійчук Олена Сергіївна, вчитель світової літератури, розглядаючи це
питання, підкреслила, що гарний урок за технологією зустрічних зусиль — це
насамперед такий, на якому на все і на всіх вистачає часу. Барометром уроку є
працездатність та інтерес дітей. А для підтримки такої атмосфери на уроках
літератури вона використовує прийоми переходу від монологу до діалогу,
проблемної бесіди, обговорення, звернення до емоційної чутливості учня, його
життєвого досвіду. Учасники
семінару мали змогу з’ясувати основні характеристики уроку, побудованого на
зустрічних зусиллях учасників навчальної діяльності. Так, для виходу творчої
енергії учасників, майже весь урок повинен проходити на емоційному й
інтелектуальному піднесенні. Але і вчитель, і учень повинні «заряджати» один
одного творчою енергією, створюючи атмосферу співробітництва і співтворчості. | | У руслі пошуку сучасних підходів до навчання варта уваги технологія зустрічних зусиль, в якій процес
освоєння нових знань ґрунтується на взаємопідтримці обох сторін — і вчителя, і
учня. Це творчо-пошуковий процес, під час якого вчитель є спостерігачем або
керівником, співучасником або організатором, порадником або помічником, але в
кожній ролі керується гаслом: "Не можна підносити знання готовими, треба
кожне нове відкриття робити разом з дітьми". Так, 10 жовтня у творчій майстерні вчителів ліцею відбувся методичний семінар,
присвячений цій темі. Головна мета полягала у предметному розгляді педагогічних
можливостей технології зустрічних зусиль та її застосуванні на уроках світової
літератури. | | А головне, вчитель,
виконуючи роль ведучого в різних видах і формах навчальної діяльності, створює
на уроці для учнів можливості проявити себе не залежно від уміння і бажання
вчитися. Отже, при плануванні уроків з урахуванням даних вимог навчання стає
захопливим процесом спільного пізнання. Так що ж таке зустрічні зусилля з педагогічної точки зору? Це процес пізнання
навколишнього світу, шлях подолання незнання, що спрямовується педагогом і
самим учнем для досягнення успіху. Тож поспішаймо, шановні колеги, створювати ситуацію
успіху на кожному уроці і для кожного учня! | | | | Я
відповідаю за тих кого навчаю Організація
сучасного уроку світової літератури — справа нелегка. Сучасні діти приходять до ліцею з
величезним бажанням діяти, причому діяти успішно. Їм подобається на уроці не
просто слухати, а й бути активними учасниками навчального процесу: ставити
запитання, обговорювати проблеми, брати інтерв'ю, приймати рішення, вигадувати,
фантазувати. Я вважаю, що
педагогічне кредо вчителя-словесника можна визначити так: "Я відповідаю за
тих, кого навчаю", а головна мета його діяльності: навчити всього того, що
знає й відчуває він сам, нічого не приховуючи... Прагнення навчити породжує
пошук такої форми роботи, яка забезпечить максимум творчої активності кожного
учня. | | Ще давньогрецький
філософ Сократ і педагог К. Ушинський говорили про те, що вчителю не потрібно
розкривати тему до кінця, а потрібно надати учням можливість самим дійти до її
остаточного розуміння. Уроки
літератури творять сучасну особистість, розвивають у ній уміння розробляти
стратегію та рішення, висувати й
доводити гіпотези шляхом дослідження, аналізувати свою діяльність, уміння вести
дискусію, знаходити ключ до тої чи іншої проблеми, сприяти умінню мислити
"наперед", а також розвивати здібності аналізувати, зіставляти,
порівнювати, систематизувати, узагальнювати. У сучасному суспільстві це
необхідні умови успішності. Корнійчук Олена Сергіївна, вчитель
світової літератури | | | |
|