Новини

Новини /
на головну мапа сайту контакти

Заряджаймо творчою енергією один одного!

 Корнійчук Олена Сергіївна, вчитель світової літератури, розглядаючи це питання, підкреслила, що гарний урок за технологією зустрічних зусиль — це насамперед такий, на якому на все і на всіх вистачає часу. Барометром уроку є пра­цездатність та інтерес дітей. А для підтримки такої атмо­сфери на уроках літератури вона використовує прийо­ми переходу від монологу до діалогу, проблемної бесіди, обговорення, звернення до емоційної чутливості учня, його життєвого досвіду. 

  Учасники семінару мали змогу з’ясувати основні характеристики уроку, побу­дованого на зустрічних зусиллях учасників навчальної діяльності. Так, для виходу творчої енергії учасників, майже весь урок повинен проходити на емоційному й інтелектуальному піднесенні. Але і вчитель, і учень повинні «заряджати» один одного творчою енергією, створюючи атмосферу    співробітництва і співтвор­чості.

 
 У руслі пошуку сучасних підходів до навчання варта уваги технологія зустрічних зусиль, в якій про­цес освоєння нових знань ґрунтується на взаємопідтримці обох сторін — і вчителя, і учня. Це творчо-пошуковий процес, під час якого вчитель є спо­стерігачем або керівником, співучасником або ор­ганізатором, порадником або помічником, але в кожній ролі керується гаслом: "Не можна підносити знання го­товими, треба кожне нове відкриття робити разом з дітьми". 

Так, 10 жовтня  у творчій майстерні вчителів ліцею відбувся методичний семінар, присвячений цій темі. Головна мета полягала у предметному розгляді педагогічних можливостей технології зустрічних зусиль та її засто­суванні на уроках світової літератури.

 А головне, вчитель, виконуючи роль ведучого в різних видах і формах навчальної діяльності, створює на уроці для учнів можливості про­явити себе не залежно від уміння і бажання вчитися. 

Отже, при плануванні уроків з урахуванням даних вимог навчання стає захопливим процесом спільного пізнання.

 Так що ж таке зустрічні зусилля з педагогічної точки зору? Це процес пізнання навколишнього світу, шлях подолання незнання, що спрямовується пе­дагогом і самим учнем для до­сягнення успіху.  

Тож поспішаймо, шановні колеги, створювати ситуацію успіху на кожному уроці і для кожного учня! 

 Я відповідаю за тих кого навчаю 

Організація сучасного уроку світової літератури — справа нелегка. Сучасні діти приходять до ліцею з величезним бажан­ням діяти, причому діяти успішно. Їм подобається на уроці не просто слухати, а й бути активними учасниками навчального процесу: ставити запитання, обговорюва­ти проблеми, брати інтерв'ю, приймати рішення, вига­дувати, фантазувати.

 Я вважаю, що педагогічне кредо вчителя-словесника можна визначити так: "Я відповідаю за тих, кого навчаю", а головна мета його діяльності: навчити всього того, що знає й відчуває він сам, нічого не приховуючи... Прагнення нав­чити породжує пошук такої форми роботи, яка забезпечить максимум творчої активності кожного учня.  

 Ще давньог­рецький філософ Сократ і педагог К. Ушинський говорили про те, що вчителю не потрібно розкривати тему до кінця, а потрібно надати учням можливість самим дійти до її оста­точного розуміння.

 Уроки літератури творять сучасну особистість, розвивають у ній уміння розробляти стратегію та  рішення, висувати й доводити гіпотези шляхом дослідження, аналізувати свою діяльність, уміння вести дискусію, знаходити ключ до тої чи іншої проблеми, сприяти умінню мислити "наперед", а також розвивати здібності аналізувати, зіставляти, порівнювати, систематизувати, узагальнювати. У сучас­ному суспільстві це необхідні умови успішності. 

Корнійчук Олена Сергіївна, вчитель світової літератури

КОЛІФКС 2007.
Всі права застережено.