Фізична географія 8 клас
І семестр
№ |
Тема |
Прочитати, вивчити |
Виконати письмово |
Питання для
самоперевірки |
1 |
Що вивчає фізична
географія України |
Методи дослідження
території України. Вивчити § 1 |
Записати адміністративні
одиниці території України |
З огляду на характер
роботи ваших батьків, доведіть, що їм також потрібно знати фізичну географію
України. |
2 |
Фізико-географічне
положення України |
Географічне положення
України, кордони, географічний центр України. Вивчити § 2 |
Практична робота №1.
(початок) нанесення на контурну карту крайніх точок географічного центру
України та кордонів країн, що межують з нею. Ст. 4-6 |
Назвати загальні
особливості географічного положення України |
3 |
Розташування території
України відносно годинних поясів |
Положення території
України щодо годинних поясів. Вивчити § 3 |
Практична робота №1.
(закінчення) визначення годинних поясів відносно території України. Ст. 6-8 |
Задача: обчисліть
місцевий час у столиці України та її крайніх західній і східній точках, якщо
у вашому обласному центрі північ |
4 |
Джерела географічної
інформації |
Географічна
інформація, їх нагромадження і зберігання. Вивчити § 4 |
Навести приклади
кількісної та якісної інформації про географічні об'єкти |
Наведіть приклади
географічних описів у творах Тараса Шевченка ( за власним вибором) |
5 |
Карти - джерела
географічних знань |
Картографічні
проекції, спотворення площ, форм, кутів, відстаней, топографічні карти і їх
практичне використання. Визначення за картами напрямків, відстаней та висот
на місцевості. Географічні атласи. Вивчити § 5,6,7 |
Опишіть ділянку
місцевості, зображену на топографічній карті (додаток до книги). Ст. 39 мал.23
|
У чому полягає суть картографічного методу
дослідження? |
6 |
||||
7 |
|
Практична робота №2.
Опис місцевості й розв'язання задач за навчальними топографічними картами.
Ст. 11-12 |
Самостійна робота №1.
Розв'язування задач на визначення місцевого та поясного часу (практикум стор.
7-8) |
|
8 |
Географічні
дослідження території України |
"Повісті минулих
літ" Вивчити § 8,9,10 |
Охарактеризуйте внесок
визначних українських вчених у становленні вітчизняної національної географії |
Самостійна робота №2
"Видатні дослідники території України" стор. 13 |
9 |
Тектонічні структури |
Характеристика
основних тектонічних структур, взаємозв'язок з основними формами
рельєфу. Вивчити § 12 |
Записати визначення
понять: щит, платформа, плита. |
Назвати найбільші
тектонічні структури території України та їх окремі складові елементи. |
10 |
Рельєф.
Геоморфологічна будова |
Вік і поширення
гірських порід. Вивчити § 16 |
За геологічною картою
визначте, де на території України розташовуються най давніші і наймолодші
гірські породи. |
Використовуючи геохронологічну таблицю,
прослідкуйте історію розвитку земної кори на території України за окремими
ерами. |
11 |
Геологічна будова |
Різноманітність і
багатство мінерально-сировинних ресурсів, їхній зв'язок з геологічною
будовою. Паливні корисні копалини. Перспективні нафтогазоносні райони. Родовища
горючих сланців і торфу. Вивчити § 13. |
Поміркуйте та дайте
відповідь експлуатацію яких корисних копалин можна розпочати або збільшити
найближчим часом |
Назвіть основні
басейни і родовища різних корисних копалин в Україні |
12 |
Рудні корисні копалини |
Родовища залізної,
марганцевої, уранової руд, золоторудні райони України. Вивчити § 18 |
Дайте відповідь:
"За запасами яких корисних копалин Україна входить до числа провідних
європейських країн?" |
На які корисні копалини відносно бідні надра
України? |
13 |
Нерудні корисні
копалини |
Родовища нерудної
сировини, дорогоцінного каміння. Вивчити § 19 |
||
14 |
Мінеральні води та
грязі |
Де в Україні виявлені
досить значні ресурси різних мінеральних вод. |
||
15 |
|
|
Практична робота №3.
Встановлення взаємозв'язків між тектонічними структурами, формами рельєфу та
корисними копалинами. Ст. 15-16 |
Самостійна робота №3. Мінерально-сировинні
ресурси України стор. 17 |
16 |
Кліматичні умови та
ресурси |
Основні кліматичні
чинники: сонячна радіація, циркуляція атмосфери, підстилаюча
земна поверхня, взаємодія чинників кліматоутворення.
Вивчити § 20 |
Самостійна робота №4.
Характеристика кліматичних умов різних частин України. Стор. 25-26. |
|
17 |
Основні кліматичні
показники |
Кліматичні ресурси.
Загальна характеристик клімату України. Вивчити § 21 |
Самостійна робота №5.
Побудова і аналіз кліматичних діаграм за статистичними даними. Ст. 27-28 |
Дайте характеристику клімату вашої
місцевості за порами року |
18 |
Погода і небезпечні
погодні явища |
Метеорологічні
станції, бюро погоди, гідрометеорологічна служба України. Вплив
погодно-кліматичних умов на здоров'я і господарську діяльність людини.
Вивчити § 22 |
|
Назвіть стихійні
метеорологічні явища, які бувають на території вашої області. До яких
негативних наслідків вони можуть призвести? |
19 |
Внутрішні води |
Поверхневі води,
основні річкові басейни та їх характеристика, характер гідрографії водного
режиму річок. Вивчити § 24 |
Визначити похил Дніпра
в межах України, якщо відомо, що на білорусько-українському кордоні поверхня
води в його річищі знаходиться на висоті 108 м над рівнем моря. |
Яку роботу виконують
річки? Розкажіть про бічну і глибинну річкову ерозію |
20 |
Річкові системи. Озера
і лимани. |
Походження котловин
озер України. Лимани. Водосховища і ставки. Канали. Вивчити § 26 |
Які найбільші ріки
протікають через територію України? До яких басейнів вони відносяться?
Нанесіть їх на контурну карту. |
Назвати основних
споживачів прісних вод в Україні |
21 |
|
|
Практична робота №4
(початок). Позначення на контурній карті річок, озер, водосховищ, каналів,
боліт. Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України. Ст.
32-33 |
|
22 |
Підземні води |
Основні артезіанські
басейни України, болота, їх типи і поширення, причини заболочення. |
Практична робота №4
(закінчення). Самостійна робота №6. Комплексна характеристика однієї з річок
України (на вибір), стор. 33-35 |
Поясніть, де і чому в Україні
поширені болота. |
23 |
|
|
Самостійна робота №7.
Складання порівняльних діаграм протяжності найбільших річок України, стор. 36 |
|
24 |
|
|
Самостійна робота №8.
Характеристика найбільших озер України, стор. 37-38 |
|
25 |
Ґрунти і земельні
ресурси |
Умови ґрунтоутворення,
основні генетичні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Вивчити § 29-30 |
Практична робота №5.
Аналіз закономірностей поширення грунтів на
території України. Земельні ресурси України. Основні заходи раціонального
використання і охорони земельних ресурсів. |
Яких заходів необхідно вживати для
збереження родючості ґрунтів |
26 |
Рослинний світ |
Різноманітність
видового складу, закономірності поширення рослинності. Широтна зональність і
висотна поясність. Червона книга України. Вивчити § 31 |
Дайте відповідь:
"Які чинники впливають на зміну рослинного світу України?" |
Яких представників
степової і лісової рослинності ви знаєте? |
27 |
Тваринний світ |
Різноманітність видового
складу тварин. Вплив людини на тваринний світ. Тварини занесені до
"Червоної книги України". Вивчити § 32 |
Дайте відповідь:
"Які чинники впливають на зміну тваринного світу України?". |
Назвіть основні види
тварин поширені в Україні. |
Підручник дя 8
класу загально освітніх навчальних закладів фізична географія України. Автори
В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. |
||||
Практикум з курсу " Фізична
географія України": 8 клас. Автори С.Г. Кобернік,
Р.Р. Коваленко. |
||||